Waarom een zakelijk portret vooral géén neutrale achtergrond moet hebben

“Een zakelijke foto moet een neutrale achtergrond hebben” ❌ MWEEEPPP Vals! Klinkklare onzin.

Écht.

Het belangrijkste aan profielfoto’s is – naast dat je er ‘duh’ herkenbaar op staat – dat je opvalt.
Veelal worden profielfoto’s voor LinkedIn gebruikt. LinkedIn heeft 771.000 Nederlandse gebruikers. Om met je profielfoto eruit te springen zal je dus van goeden huize moeten komen en ‘iets’ opvallends moeten doen.

Een merk met een veilige, neutrale uitstraling onderscheidt zich niet. Daarom moet ook de achtergrond van een profielfoto niet neutraal zijn, maar juist opvallen, onderscheiden, van het scherm afspatten.

Durf een knalkleur aan.

Durf te kiezen voor een locatieshoot.

Durf een grafische print te gebruiken.

Denk na over wie jullie zijn, wie je wil aanspreken, wat je wil uitstralen en bouw op basis daarvan een sterk merk.

PS Zijn we nog niet gelinked op LinkedIn? Voeg me toe.

Vind ik leuk, echt waar!

Blog #5

Volgende case

Blog #3
Je las een blog van mij- Joke Schut

Ik fotografeer voor magazines en maatschappelijke organisaties die opzoek zijn naar frisse, vrolijke, verhalende portretfotografie. Wie ik verder ben? Dat ontdek je hier. 

Inspiratie opdoen

Redactioneel portfolio
Campagne & reportage portfolio

Geen behind the scenes verhaal meer missen?

meld je aan voor de nieuwsbrief