Opvallen met je zakelijk portret? Zo doe je het
“Een zakelijke foto moet een neutrale achtergrond hebben”
❌ MWEEEPPP
Klinkklare onzin.
Écht.
Het belangrijkste aan een zakelijk portret is (naast dat je er herkenbaar op staat) dat je opvalt.
Naast de over-ons pagina worden profielfoto’s voor LinkedIn gebruikt.
LinkedIn heeft 771.000 Nederlandse gebruikers.
Om je profiel eruit te laten springen zal je dus nog meer moeten opvallen dan de outfit van de Toppers.
Neutrale achtergrondkleuren zijn veilig, altijd goed. Maar onderscheiden, nee dat doe je er niet mee.
Daarom moet ook de achtergrond van een zakelijk portret niet neutraal zijn, maar juist opvallen.
Zo zorg je dat je profielfoto van je scherm afspat:
- Durf een knalkleur aan.
- Ga voor een locatieshoot.
- Speel met grafische prints te gebruiken.
Denk na over wie je bent, wie je wil aanspreken, en wat je wil uitstralen. Bouw op basis daarvan een sterk merk.
Lukt je dat niet alleen? Ik vind het onwijs leuk om mee te denken. Boek een Hypercreatieve content sessie.
PS Zijn we nog niet gelinked op LinkedIn? Voeg me toe.
Vind ik leuk, echt waar!
Je las een blog van mij- Joke Schut
Ik fotografeer voor magazines en maatschappelijke organisaties die opzoek zijn naar frisse, vrolijke, verhalende portretfotografie. Wie ik verder ben? Dat ontdek je hier.
Inspiratie opdoen
Portretfotografie – Ideaal voor magazines, blogs en employer branding sites.
Reportage fotografie – Handig voor je websites, socials en blogs.